zondag 6 juli 2014

Een klein paradijs



Rustig zit ik aan een kleine kreek, waar het oude gemaal af en toe nog overtollig water uit de achtergelegen polder loost. Het is er rustig, insecten zoemen er rond, af en toe flitst er een ijsvogel voorbij. Sinds jaar en dag kom ik hier om te fotograferen of gewoon om even te zitten. Na de renovatie van het gemaal is er ook een vogelkijkhut geplaatst, al is de uil uit het gemaal vertrokken.

Als ik er een tijdje ben, komen er een man en een vrouw die op een afstandje rustig gaan zitten. Er wordt niet gepraat, ze kijken alleen maar en genieten van de stilte en het uitzicht. Na een kwartier staan ze op en lopen weg. Als ze langs me lopen hoor ik de vrouw zachtjes zeggen: “echt een klein paradijsje”.

zomermiddag -
op de andere oever
een oude roeiboot

Geen opmerkingen:

Een reactie posten