zondag 27 juli 2014

Boterkoek



Onlangs ben ik naar de tweedehands boekenmarkt in Dordrecht geweest. De hoofdreden is natuurlijk dat je hoopt dat ene mooie boek te vinden, maar het is ook leuk om andere boekenliefhebbers te bekijken en welk soort boeken ze kopen.
Zo zag ik een vader met zijn volwassen zoon aankomen, beiden met een staartje en gekleed in een spijkerbroek met spijkerjasje. Nieuwsgierig bleef ik een beetje dralen bij de boekenkraam waar ze aan het zoeken waren. Uiteindelijk zag ik dat ze vooral boeken over de 1e Wereldoorlog zochten.

Terwijl ik stond te wachten hoorde ik ook een gesprek tussen twee vriendinnen aan dezelfde kraam. Op een gegeven moment hoorde ik “… natuurlijk moet je het in historisch perspectief blijven zien, maar een boterkoek moet goed zijn.”

Mijn verdere reis langs de verschillende kraampjes heeft volledig in de betekenis van deze zin gestaan.


een liefdesboodschap
groot op de stoep geschreven,
met uitwisbaar krijt

Geen opmerkingen:

Een reactie posten