zondag 16 maart 2014

Stilte



Ook vanavond sluit ik weer alle deuren achter ons huis af. Aangezien het daar donker is, zonder vals licht van de omgeving kijk ik even naar de sterren. Gelukkig is het een heldere avond en zijn ze goed te zien, net als de maansikkel die er als een soort mandje onder hangt, zodat deze de sterren op kan vangen als ze naar beneden vallen.

Van jongs af aan kijk ik ’s avonds al naar de sterrenhemel. Ik herinner me dat ik als klein kind in de vensterbank van mijn slaapkamer klom om daar naar de sterren te kijken en weg te dromen bij de raadsels waarmee ze omgeven zijn. Je kon, net als bij tekenvellen met genummerde puntjes, lijnen trekken tussen de sterren en op deze manier bedacht ik mijn eigen figuren.
Eenmaal kwam mijn moeder de slaapkamer binnen om me naar bed te dirigeren. De  overbuurvrouw had me betrapt terwijl ik naar de sterrenhemel zat te turen. Hierna werd het moeilijker om dit nog eens te herhalen tot mijn grote spijt.

Vanavond ga ik ook maar snel weer naar binnen, niet omdat een buurvrouw me betrapt heeft, maar omdat het koud wordt.

bulderende storm –
achter razende wolken
stilte van sterren

Geen opmerkingen:

Een reactie posten